Poznajcie nasz zespół

Agnieszka Kik-Głowacz - psycholog, psychoterapeuta, psychotraumatologAgnieszka Kik-Głowacz – Psycholog spec. kliniczna i zdrowia, psychotraumatolog, terapeuta EMDR, psychoterapeuta,
Prezes Fundacji
Źródło Zmian 
Dyrektor Poradni Psychologiczno-Terapeutycznej
Fundacji Źródło Zmian
tel. 601-938-288

Jestem psychologiem o spec. kliniczna i zdrowia (ukończyłam Psychologię Kliniczną i Zdrowia na Uniwersytecie SWPS w Warszawie), psychotraumatologiem  (ukończone studia specjalizacyjne podyplomowe Psychotraumatologia na Uniwersytecie SWPS w Warszawie), terapeutą EMDR (certyfikowane szkolenie metodą EMDR), członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Specjalizuję się w pracy z traumą, kryzysami życiowymi, rozwojowymi, relacyjnymi, stresem, złością, depresją, lękami, nerwicami, zaburzeniami osobowości, osobami ze spektrum autyzmu, z cechami Aspergera, ADHD. Pracuję zarówno z  młodzieżą, młodymi dorosłymi jak i z osobami dorosłymi. Pozwala mi to na kompleksową ocenę sytuacji pacjenta i umożliwia dobór odpowiednich form pomocy, które będą dostosowane do indywidualnych potrzeb  i specyfiki problemów. Integruję metody i techniki różnych szkół terapeutycznych. Najczęściej pracuję technikami psychodynamicznymi, współczesnej psychoanalizy oraz poznawczymi.

W mojej pracy z pacjentami motywuje mnie możliwość towarzyszenia i pomocy osobom  doświadczającym poczucia bezradności, bezsilności, beznadziejności w stopniowym uzyskiwaniu kontroli nad własnym życiem, odzyskiwaniem nadziei, pokonywaniem własnych lęków, budowaniu samoświadomości, przywracaniu sensu życia, nadawaniu mu ładu i znaczenia. Jest to często proces  reintegracji osobowości, tzw. przebudzenia, pozytywnych zmian,  potraumatycznego rozwoju oraz powstawania odporności psychicznej.

W pracy zawodowej kieruje się Kodeksem Etyczno-Zawodowym Psychologa. Stale podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w szkoleniach, kursach i konferencjach. Superwizuję swoją pracę u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Ukończyłam 4-letnią Szkołę Psychoterapii Psychoanalitycznej, atestowaną przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, organizowanej przez Oddział Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego SPZOZ w Krakowie. Odbyłam staże oraz pracowałam w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie-Tworki jako psycholog.

Stale współpracuję – tworząc i realizując projekty – z warszawskimi dzielnicami oraz mazowieckimi gminami współtworząc programy interwencyjno-terapeutyczne. 

Małgorzata FijałkowskaMałgorzata Fijałkowska – psycholog, psychoterapeuta, pedagog, interwent kryzysowy, socjoterapeuta – 501-51-71-71

(…) człowiekowi można odebrać wszystko z wyjątkiem jednego – ostatniej z ludzkich swobód: swobody wyboru swojego postępowania w konkretnych okolicznościach, swobody wyboru własnej drogi. Viktor E. Frankl

psychoterapeutka, psycholog, pedagog, socjoterapeutka absolwentka 4-letniego Szkolenia we Wrocławskiej Fundacji Ochrony Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Psychoterapii, przygotowującego do Certyfikatu Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Jest również aktywnym członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w nurcie integratywnym polegającym na łączeniu różnych nurtów i technik terapeutycznych w zależności od potrzeb i trudności pacjenta. Szczególnie jest mi bliski nurt psychodynamiczny i humanistyczny. Pomagam osobom, które poszukują krótkoterminowego wsparcia, jak i osobom zdecydowanym na dłuższą pracę psychoterapeutyczną.

Na co dzień pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej gdzie prowadzę diagnozę psychologiczną i pedagogiczną dzieci i młodzieży, psychoterapię indywidualną, konsultacje rodzicielskie, wsparcie psychologiczne, interwencje kryzysowe.

Jestem przede wszystkim praktykiem, mam 20-letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami. Doświadczenie zawodowe zdobywałam w czasie pracy i staży w placówkach pomocowych dzieciom i rodzinie, placówkach służby zdrowia, szkolnictwie.

Prowadzę psychoterapię indywidualną młodzieży i dorosłych.

Zapraszam osoby mierzące się z trudnościami takimi jak:

  • Lęki
  • Depresja
  • Kryzysy życiowe, doświadczenie straty i żałoby
  • Obniżone poczucie własnej wartości, pewności siebie, niepewność, nieśmiałość
  • Poczucie pustki, samotności, zagubienia
  • Doświadczanie częstych, silnych emocji przeszkadzających w realizacji celów
  • Trudności w relacjach z najbliższymi
  • Trudności zawodowe, poczucie stagnacji w rozwoju
  • Trudna historia rodzinna

Systematycznie poszerzam swoją wiedzę i kompetencje poprzez udział w szkoleniach, kursach i konferencjach.

Swoją pracę poddaję systematycznej superwizji.

Lubię podróżować, fotografować, majsterkować, aktywnie spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi.

Maksymilian Głowacz - trener TUS, TZAMaksymilian Głowacz – trener TUS (Trening Umiejętności Społecznych) i TZA (Trening Zastępowania Agresji) – 661-109-599

Jestem trenerem umiejętności społecznych oraz specjalistą w zakresie treningu zastępowania agresji. Posiadam doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą w tym także posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na Zespół Aspergera/autyzm.

Moje podejście opiera się na empatycznym zrozumieniu potrzeb uczestników oraz dostosowywaniu metod do ich unikalnych sytuacji życiowych. W trakcie zajęć stawiam na aktywne uczestnictwo, angażując uczestników w różnorodne ćwiczenia praktyczne, które pozwalają na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie z emocjami i trudnymi sytuacjami. Jestem studentem psychologii III roku na uniwersytecie SWPS w Warszawie.

dr Krystyna Grzybczyk

logopeda, oligofrenopedagog, polonista, doktor nauk humanistycznych, wykładowca akademicki, nauczyciel dyplomowany

Na co dzień pracuję jako polonista oraz zajmuję się prowadzeniem terapii logopedycznej. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywałam współpracując z placówkami edukacyjnymi, przedszkolami, uczelniami. Specjalizuję się w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami; zwłaszcza ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną. Stale podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe, poprzez studia podyplomowe oraz uczestnicząc w kursach, szkoleniach, konferencjach:

– Wspomaganie rozwoju mowy dzieci z autyzmem.
– AAC we wczesnej interwencji logopedycznej. Wczesne symptomy zaburzeń komunikacji ze spektrum ASD.
– Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym i zespołem Downa.
– Terapia neurobiologiczna – dla początkujących (Centrum Metody Krakowskiej).
– Wczesna interwencja i wspomaganie logopedyczne.
– Metody wywoływania głosek (Centrum Metody Krakowskiej).
– Diagnoza i terapia wad wymowy (Centrum Metody Krakowskiej).
– Efektywne metody terapii rotacyzmu.
– Rozwój mowy w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci z różnymi zaburzeniami.
– VIII Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna „Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami autystycznymi”.
– I Międzynarodowa Konferencja poświęcona zaburzeniom ze spektrum autyzmu: „Nic o nas bez nas. Dom – Szkoła – Praca przyjazne Osobom ze Spektrum Autyzmu”.

Lubię pracę z dziećmi, daje mi ona wiele radości, zadowolenia i satysfakcji. Aktualnie pedagog, socjoterapeuta i nauczyciel.

Sylwester Krzywicki

psycholog

Ukończyłem studia psychologiczne o specjalności „Psychologia zdrowia i psychoterapia” oraz szkolenia: „Podstawy psychoterapii  psychoanalitycznej dzieci i młodzieży” w Instytucie StudiówPsychoanalitycznych im. Hanny Segal oraz „Introduction to counselling” (Wprowadzenie do psychoterapii humanistycznej) w Thomas Danby College w Leeds, w Anglii, a także wiele kursów. Cały czas rozwijam się czytając aktualną literaturę psychologiczną oraz uczestnictwo w konferencjach tematycznych. Ponadto jestem w trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie, które podnosi moje kompetencje.

Doświadczenie zdobywałem m.in. w szkole z oddziałami integracyjnymi, szkole specjalnej dla dzieci z autyzmem, przedszkolach terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu, poradni dla osób z autyzmem dziecięcym, poradni psychologiczno-pedagogicznej, przychodni lekarskiej, czy też w domu opieki dla osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną oraz skłonnością do zachowań agresywnych.

Obecnie pracuję w poradni psychologiczno-psychoterapeutycznej i zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci, młodzieży oraz ich rodzin, która ma na celu ustalenie źródła trudności dziecka. Po wykonaniu diagnozy ustalam plan leczenia dla całej rodziny. Ponadto współprowadzę grupę psychoterapeutyczną dla nastolatków. Współpracuję w zespole z innymi psychologami, psychoterapeutami, terapeutami środowiskowymi oraz psychiatrami. Uczestniczę w regularniej superwizji. Moimi pacjentami są dzieci, młodzież i dorośli z zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi, ze spektrum autyzmu, z ADHD, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi, a także po traumatycznych wydarzeniach, np. przemocy rówieśniczej. W swojej pracy kieruję się bezwarunkową akceptacją, otwartym podejściem do człowieka i próbą zrozumienia świata drugiej osoby. Zapraszam osoby od 12. roku życia zmagające się z wymienionymi wyżej trudnościami oraz przeżywającymi poczucie osamotnienia, takie, które czują się nierozumiane przez innych, z trudnościami w nawiązywaniu bliskich relacji z innymi ludźmi…

Katarzyna SzczęsnowiczKatarzyna Szczęsnowicz

Pedagog, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, trener TUS, specjalista pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej.

Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, gdzie ukończyłam kierunek pedagogika specjalna o specjalności resocjalizacja. Ponadto zdobyłam kwalifikacje w zakresie Terapii Pedagogicznej z edukacją daltońską i elementami systemu Marii Montessori.

Odbyłam cykl szkoleń w Studium Reintegracji Społecznej, gdzie zgłębiłam pracę z rodziną, budowanie diagnozy problemowej, tworzenie indywidualnych programów pomocy oraz umiejętności pracy zespołowej. Ukończyłam również Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej w Instytucie Psychologii Zdrowia przy Polskim Towarzystwie Psychologicznym. Jestem certyfikowanym trenerem TUS oraz terapeutą ręki.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam w różnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych, świetlicach środowiskowych, domach dziecka oraz w pogotowiach opiekuńczych o charakterze interwencyjnym. Obecnie pracuję jako pedagog szkolny i terapeuta pedagogiczny w Szkole Podstawowej, a także prowadzę zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. W poradni psychologiczno-terapeutycznej zajmuję się terapią ręki oraz terapią pedagogiczną, w tym zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi.

Podczas pracy z dziećmi i młodzieżą koncentruję się na budowaniu atmosfery bezpieczeństwa i życzliwości, co sprzyja nawiązywaniu pozytywnych relacji i motywuje do aktywnego udziału w zajęciach. W trakcie indywidualnych ćwiczeń wspieram rozwój kompetencji, wzmacniam mocne strony oraz pomagam pokonywać trudności edukacyjne.

Stosuję metody terapeutyczne stymulujące rozwój funkcji zaburzonych, jednocześnie wspierając funkcje dobrze rozwinięte. Ćwiczenia obejmują usprawnianie percepcji wzrokowej i słuchowej, koncentracji, pamięci, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz grafomotoryki. Pracuję z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, eliminując niepowodzenia szkolne oraz ich negatywne skutki emocjonalne. Wzmacniam motywację i wiarę we własne możliwości, wspierając pozytywne podejście do nauki oraz budowanie pewności siebie.

Jolanta Karpińska

Absolwentka Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie –  pedagog, resocjalizator, terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki, doświadczonym specjalista, z uprawnieniami do całościowego diagnozowania, planowania i przeprowadzania terapii integracji sensorycznej. Prowadzi Zajęcia psychopedagogiczne – pracując głównie z nadmiarowymi stanami emocjonalnymi dzieci i młodzieży. Prowadzi Trening Zastępowania Agresji (doświadczanie przez dzieci i młodzież nadmiarowej złości i napięć emocjonalnych) Trening Umiejętności Społecznych (doświadczanie przez dzieci i młodzież nadmiarowego lęku, wstydu, nieśmiałości). Wykorzystując doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z różnymi zaburzeniami neurorozwojowymi prowadzi terapię m.in. osób ze Spektrum Autyzmu, z zaburzeniami w rozwoju emocjonalnym i społecznym oraz z różnymi dysfunkcjami w rozwoju integracji sensorycznej.

Stale poszerza swoją wiedzę podczas szkoleń i kursów psychopedagogicznych. Prowadząc zajęcia wykorzystuje i łączy elementy różnych metod i technik terapeutycznych oraz edukacyjnych w zależności od indywidualnych potrzeb, możliwości małych i dużych pacjentów.

Satysfakcję w codziennej pracy daje jej możliwość towarzyszenia pacjentom oraz obserwowania ich postępów.